صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / دامنه Vice City شرکت تیک تو احتمالا هیچ ربطی به GTA جدید ندارد

دامنه Vice City شرکت تیک تو احتمالا هیچ ربطی به GTA جدید ندارد

دامنه Vice City شرکت تیک تو احتمالا هیچ ربطی به GTA جدید ندارد

به نظر می‌رسد دامنه GTA Vice City Online شرکت Take Two هیچ ارتباطی به نسخه بعدی از سری GTA ندارد.

طی هفته جاری بود که دامنه‌ای به نام GTA Vice City Online در وب‌سایت ردیت نظرات زیادی را به خود جلب کرد. این دامنه با آدرس Gtavicecityonline.com که به شرکت Take-Two تعلق داشت، در ماه مارس ۲۰۲۰ به‌روزرسانی شده بود. با اینکه دامنه‌ی مذکور در سال ۲۰۰۹، یک سال پس از عرضه GTA IV ثبت شده بود، برخی از کاربران ادعا کردند که این دامنه احتمالا به بازی بعدی سری GTA از شرکت راک‌ استار مربوط است، بازی‌ای که بنابر گزارش‌ها در دست ساخت است. آن کاربرها ادعا کردند که راک استار گیمز قصد دارد به روش شرکت کپکام عمل کند و نام بازی بعدی خود را GTA VIce City بگذارد، در این عنوان دو حرف اول کلمه Vice یعنی V و I ترکیب VI را تشکیل می‌دهند که به معنای عدد ۶ است.

Rockstar Games

بنابر جدیدترین اخبار بازی؛ واضح است که هیچکدام از این موارد نشانی از واقعیت ندارند. توضیح احتمالی علت ثبت دامنه مذکور به زمان ثبت آن باز می‌گردد. دلیل محتمل این اتفاق آن است که شرکت تیک‌ تو قصد داشته مالکیت خود روی محصول را در صورت نیاز تثبیت و تضمین کند. ناشران همیشه به منظور حفظ حقوق معنوی برای اسامی بازی‌های احتمالی، بسته‌های الحاقی و مواردی مشابه از بازی‌هایی که اصلا در دست ساخت نیستند، چنین کارهایی را انجام می‌دهند.

مقاله‌ مرتبط:

با وجود اینکه چنین اقدامی می‌تواند پرهزینه باشد، این کار اما از معامله کردن با کسانی که دامنه‌ها را با هدف دریافت مبالغ گزاف برای آزادسازی آن‌ها تصاحب می‌کنند، بسیار به‌صرفه‌تر است. باتوجه‌به گزارش‌های مالی شرکت تیک تو، انتظار می‌رود بازی GTA 6 یا هر نام دیگری که راک استار برای نسخه بعدی از سری در نظر دارد، طی سال ۲۰۲۳ منتشر شود. در دیگر اخبار مربوط‌به سری Grand Theft Auto؛ اخیرا یکی نویسنده‌ها و تهیه‌کننده‌های مجموعه از راک‌استار جدا شده است. همچنین نسخه جداگانه GTA Online نیز در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد و بازی GTA V نیز برای کنسول‌های نسل آینده منتشر خواهد شد. 

مطالب مرتبط