صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / اپل با آیفون SE 4 طراحی آیفون ۷ را بازنشسته می‌کند

اپل با آیفون SE 4 طراحی آیفون ۷ را بازنشسته می‌کند

اپل با آیفون SE 4 طراحی آیفون ۷ را بازنشسته می‌کند

اپل با آیفون SE 4 طراحی آیفون ۷ را بازنشسته می‌کند جزئیات بیشتری از نسل چهارم آیفون SE با تغییرات بزرگ در طراحی این خانواده و استفاده از دکمه اکشن و مودم انحصاری منتشر شده است.

هنوز زمان زیادی از معرفی خانواده آیفون ۱۵ اپل در رویداد WonderLust نمی‌گذرد که برای چندمین‌بار گمانه‌زنی‌ها درباره نسل چهارم آیفون SE، به‌عنوان گوشی اقتصادی اپل شدت گرفته است. در جدیدترین گزارش MacRumors، گفته می‌شود که در زمینه‌ی طراحی و سخت‌افزار باید منتظر تغییرات اساسی باشیم.

اپل با آیفون SE 4 طراحی آیفون ۷ را بازنشسته می‌کند

انتظار می‌رود آیفون SE 4، که در شرکت اپل با اسم رمز Ghost از آن یاد می‌شود، طراحی جدیدی داشته باشد که اساسش تقریباً برگرفته از مدل پایه آیفون ۱۴ است. براساس گزارش MacRumors، آیفون SE جدید قرار است از نسخه اصلاح‌شده شاسی آیفون ۱۴ استفاده کند و حتی پارامترهای تست آیفون ۱۴ را برای تست داخلی حفظ کند. اولین گمانه‌زنی‌ها از طراحی نسل چهارم گوشی اقتصادی اپل ظاهری شبیه به آیفون XR بود.

رندر آیفون SE 4
طراحی شاسی آیفون SE نسل چهارم شامل تغییرات بزرگی است که یکی از آن‌ها دکمه اکشن و دیگری درگاه USB-C خواهد بود که به‌تازگی به دلیل فشارهای اتحادیه اروپا به گوشی‌های اپل اضافه شده است.

منابع MacRumors ارجاعات زیادی به کانکتور E85، آنچه اپل USB-C می‌نامد، دیده‌اند و با نصب آن روی آیفون SE 4 انتظار می‌رود قابلیت‌هایی که در مدل‌های فعلی آیفون وجود دارد، در این گوشی اقتصادی نیز ارائه شود؛ ازجمله، امکان اتصال آن به مانیتور 4K HDR یا اتصال آن به اترنت شبکه سیمی با استفاده از دانگل USB-C به اترنت.

دکمه اکشن (Action Button) به‌تازگی در آیفون ۱۵ پرو به‌کار رفته و می‌دانیم که دکمه‌ای چندمنظوره است و می‌توانیم فرمان‌های مختلفی را با کمک آن به گوشی ارسال کنیم؛ بنابراین اسلایدر میوت (اسلایدر بی‌صدا کردن آیفون) قرار است جای خود را به دکمه‌ای کاربردی‌تر بدهد تا براساس تنظیمات کاربر، کارهای متفاوتی انجام دهد.

جدای از این دو تغییر بزرگ، ظاهراً درمقایسه‌با آیفون ۱۴ نباید تغییر دیگری را شاهد باشیم. همچنین در آیفون SE جدید خبری از لبه‌های منحنی نرمی که در سری آیفون ۱۵ دیدیم، نخواهد بود.

رندر آیفون SE 4
دررابطه با طراحی پشت گوشی آیفون 4 SE باید گفت که همچنان یک دوربین به‌همراه فلش با چیدمانی شبیه‌به نسل سوم آیفون SE، آیفون SE 2022، در پشت این گوشی جا می‌گیرد. البته هنوز نمی‌توان با اطمینان از طراحی دقیق دوربین نوشت. اپل حداقل پنج طرح مختلف برای برآمدگی دوربین ایجاد کرده است که تفاوت‌های جزئی بین آن‌ها وجود دارد.

به طور کلی طراحی دوربین آیفون را می‌توان به دو دسته‌ی عمده تقسیم کرد:

دوربین و فلش در یک برآمدگی مستطیلی قرار گرفته‌اند.
فقط دوربین در برآمدگی قرار دارد و فلش روی سطح قاب پشتی تعبیه می‌شود.
اطلاعات غیررسمی اولیه حاکی از آن است که آیفون SE 4 احتمالاً به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی مجهز می‌شود که ارتقای قابل ملاحظه‌ای نسبت‌به مدل قبلی خواهد بود. علاوه‌براین، مدل بعدی گوشی اقتصادی اپل پنل OLED جدیدی خواهد داشت که آن را از آیفون ۱۴ به‌ارث می‌برد.

با توجه به تغییر در طراحی و استفاده از پنل جدید نمایشگر، گفته می‌شود دیگر خبری از دکمه Home دارای Touch ID نخواهد بود و به‌جای آن Face ID به‌کار گرفته می‌شود تا فرایند احراز هویت را برعهده بگیرد. تا این لحظه، ارجاعات زیادی به اسم رمزی Pearl شده که نشان‌دهنده استفاده از Face ID و سخت‌افزار مرتبط با آن در نسل جدید SE است.

چندسالی می‌شود که اپل درحال کار روی تولید مودم 5G خود با اسم رمزی Sinope است تا در آیفون به‌کار گرفته شود. عده‌ای معتقدند که این شرکت بنا دارد سخت‌افزار جدیدش را پیش‌از نصب در دستگاه‌های پرچم‌دار و بالارده، در سری گوشی‌های اقتصادی SE آزمایش کند. اطلاعات به‌دست‌ آمده فعلی می‌گویند که مودم جدید روی آیفون SE 4 و یک دستگاه دیگر مشتق‌شده از آیفون ۱۵ پرو مکس با نام D84S درحال تست است.

آیفون با نوشته SE 4
مودم 5G جدید در اصل قرار بود برای اولین‌بار روی خانواده آیفون ۱۶ عرضه شود؛ اما براساس اطلاعاتی که اکنون دراختیار داریم، دیگر این احتمال مطرح نیست. علاوه‌براین، کوالکام در جدیدترین بیانیه‌ی مطبوعاتی خود اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۶ میلادی (۱۴۰۵ خورشیدی) مودم‌های گوشی هوشمند اپل را تأمین می‌کند.

پیش‌تر ادعاهایی مطرح شد که اپل آیفون SE 4 را انحصاراً برای تست مودم‌های خود توسعه می‌دهد و قصدی برای تولید انبوه و عرضه آن برای عموم ندارد. البته این نظریه با توجه به صحبت‌هایی که درباره تغییرات احتمالی در طراحی دستگاه و قطعاتش می‌شود چندان قوی به‌نظر نمی‌رسد.

بیشتر بخوانید
بررسی آیفون SE
بررسی آیفون اس ای 2020 اپل
بررسی آیفون SE 2022 اپل
اگر آیفون SE نسل چهارم فقط برای تست مودم تولید می‌شود، دلیلی ندارد که برای بازطراحی دوربین آن و استفاده از دکمه اکشن وقت و انرژی صرف شود. از دید منطقی، برای تست بهتر است که از قطعات موجود با کمترین تغییر، مثل دستگاهی مشابه با D84S، کمک گرفته شود. در غیراین‌صورت، چنین تغییراتی فقط قیمت آیفون SE را بالاتر می‌برد و آن را از کلاس قیمتی هدف خارج می‌کند.

فراموش نکنید که همه‌ی این‌ها اطلاعات اولیه و پیش‌تولید هستند؛ بنابراین، با اطمینان کامل نمی‌توان به آن‌ها استناد کرد. نسل چهارم آیفون SE هنوز در مراحل اولیه توسعه به‌سر می‌برد و همچنان امکان ایجاد تغییر وجود دارد.

اخبار موبایل در موبایلستان فایل

مطالب مرتبط