صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / افزایش عمر باتری گوشی | روش های ساده برای حفظ شارژ گوشی

افزایش عمر باتری گوشی | روش های ساده برای حفظ شارژ گوشی

افزایش عمر باتری گوشی | روش های ساده برای حفظ شارژ گوشی

افزایش عمر باتری گوشی یا به عبارت دیگر حفظ شارژ باتری گوشی موبایل، تکنیکی است که در مواقع اضطراری لازم شده و می تواند راهگشای موقت خالی شدن شارژ باتری باشد. نیاز به توضیح نیست که تلفن های همراه چقدر در زندگی ما نقش داشته و چگونه دنیا را تحت کنترل خود دارند. این کنترل می تواند از برقراری یک تماس تلفنی گرفته تا پرداخت صورتحساب ها و انتقال پول باشد.

حفظ شارژ باتری در مواقعی که شارژ گوشی موبایل رو به اتمام است بسیار مهم است، به همین دلیل برای شما توضیح می دهیم که چگونه شارژ باتری گوشی خود را برای مدت طولانی تر نگه دارید یا به عبارت دیگر عمر باتری گوشی خود را افزایش دهید؟

قرار دادن گوشی بر روی حالت کم مصرف Low Power Mode

یکی از بهترین راه ها برای افزایش عمر باتری گوشی و حفظ شارژ آن، قرار دادن گوشی بر روی حالت کم مصرف یا Low Power است. این گزینه به طور موقت می تواند مشکل خالی شدن شارژ گوشی را حل کرده  و زمان خاموش شدن آن را به تعویق بیندازید. این قابلیت در هر دو سیستم عامل های اندروید و IOS وجود دارد و به راحتی تنها با چند گام کوچک قابل انجام است.

با فعال کردن حالت Low Power، گوشی به حالت اضطراری رفته و در این حالت، تنها برنامه های ضروری گوشی قابل اجرا هستند. به عبارت دیگر، برنامه های غیر ضروری که باعث مصرف شارژ باتری گوشی می شوند، به طور موقت غیرفعال شده تا زمانی که فرصت فراهم شود و بتوانید گوشی خود را به شارژ بزنید. فعال کردن حالت Low Power به صورت دستی انجام می شود و برای گوشی های اندروید و آیفون به صورت زیر است:

آیفون

نحوه فعالسازی حالت Low Power در گوشی های آیفون به این صورت است که ابتدا به بخش تنظیمات گوشی خود رفته، سپس از منوی تنظیمات، گزینه باتری را انتخاب کنید. اکنون، حالت Low Power Mode را یافته و فعال کنید.

اندروید

در گوشی های اندروید نیز همین ویژگی وجود دارد اما با عنوان Power saving mode شناخته می شود. نحوه فعالسازی این ویژگی در گوشی های اندروید، متفاوت است. به عنوان نمونه گوشی های سامسونگ را در نظر بگیرید. برای فعالسازی  این گزینه تنظیمات گوشی خود را باز کنید. گزینه Battery and device care را انتخاب کرده و بر روی Power saving mode کلیک کنید. اکنون می توانید آن را فعال کنید.

روش های جانبی دیگر برای افزایش عمر باتری گوشی موبایل

شکی در آن نیست که قرار دادن گوشی های موبایل بر روی حالت کم مصرف می توان باعث افزایش عمر باتری گوشی شود. اما اگر حالت کم مصرف گوشی را کم می دانید و قصد دارید تا حد امکان از مصرف شارژ گوشی خود جلوگیری کنید، روش های دیگری نیز وجود دارند که لازم دانستیم به آن ها اشاره کنیم. این ویژگی ها از قرار زیر هستند:

  • کم کردن روشنایی گوشی. برای کم کردن روشنایی گوشی می توانید به سراغ منو Display در تنظیمات گوشی خود رفته و ضامن Brightness را به سمت چپ بکشید و آن را در حداقل مقدار قرار دهید.
  • متوقف کردن نمایش اعلان ها notifications. نمایش اعلان ها یا هر برنامه ای که در پس زمینه گوشی در حال اجراست، بر روی مصرف شارژ باتری گوشی تأثیر مستقیمی دارد. متوقف کردن موقت این برنامه ها و اعلان ها تا حد امکان می تواند باعث افزایش عمر باتری و نگهداری شارژ گوشی شود. به همین دلیل توصیه می کنیم که به بخش Notifications گوشی خود رفته و از میان گزینه های موجود، گزینه Never در آیفون و گزینه Turn off nonessential features را در گوشی های اندروید انتخاب کنید تا اعلان ها غیر فعال شوند.
  • قرار دادن گوشی در حالت پرواز
  • خاموش کردن ماژول های ارتباطی از جمله وای فای و بلوتوث

شاید عجیب به نظر بیاد اما بهتر است بدانید که گرم شدن بیش از حد گوشی و قرارگیری آن در معرض نور مستقیم آفتاب نیز می تواند باعث کاهش شارژ باتری گوشی شود که در نتیجه در روند افزایش عمر باتری گوشی شما تأثیر معکوسی بگذارد.

کلام آخر

بعضی از اتفاقات غیرقابل پیش بینی هستند، دسترسی به برق و شارژ کردن گوشی نیز می توانند نوعی از این نوع اتفاقات باشد. در این حالت، همراه داشتن پاور بانک یکی از بهترین راهکار هاست. در غیر این صورت، قرار دادن گوشی در حالت کم مصرف و در کنار آن، اجرای تکنیک های اشاره شده در این بخش، تحت عنوان روش های افزایش عمر باتری گوشی موبایل نیز می توانند برای شما مفید و کاربردی باشد.

مطالب مرتبط