صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / اولین گوشی مایکروسافت آن چیزی که فکرش را می‌کنید نیست

اولین گوشی مایکروسافت آن چیزی که فکرش را می‌کنید نیست

اولین گوشی مایکروسافت آن چیزی که فکرش را می‌کنید نیست

اولین گوشی مایکروسافت آن چیزی که فکرش را می‌کنید نیست اگرچه بسیاری از ما مایکروسافت را با سری گوشی‌های لومیا می‌شناسیم اما اولین گوشی این شرکت در واقع تلفن بی‌سیم بود.

اولین گوشی مایکروسافت آن چیزی که فکرش را می‌کنید نیست

پیش‌ از این مقاله‌ای درمورد اولین ماوس مایکروسافت منتشر کردیم و اکنون قصد داریم نگاهی به اولین گوشی ساخت این شرکت داشته باشیم.

مایکروسافت قبل‌ از حضور در بازار گوشی‌های هوشمند، ابتدا تصمیم گرفت تلفن بی‌سیم برای کاربران خانگی و همچنین اداری عرضه کند. این شرکت قصد داشت امکان استفاده از برخی ویژگی‌های اضافه را با اتصال تلفن بی‌سیم خود به رایانه‌های ویندوزی به کاربران ارائه دهد.

غول فناوری اهل ردموند اولین‌ گوشی خود موسوم به Microsoft Cordless Phone System را در تاریخ ۶ اکتبر ۱۹۹۸ معرفی کرد. در ادامه بخشی از توضیحات مایکروسافت را درمورد این محصول مرور می‌کنیم:

گوشی بی‌سیم مایکروسافت یک تلفن ۹۰۰ مگاهرتز است و برای افرادی طراحی شده که به‌دنبال ابزاری راحت و همه‌کاره برای مدیریت تماس‌های شخصی و کاری هستند. سیستم این محصول با ترکیب تخصص نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مایکروسافت توسعه یافته و عملکرد سرویس شناسه‌ی تماس‌گیرنده را ارائه می‌دهد. این دستگاه همچنین قابلیت‌های کاملاً جدیدی دارد.

  • مایکروسافت
    جعبه‌ی Microsoft Cordless Phone System شامل پایه‌ی شارژ بود و کاربران می‌توانستند آن را به کامپیوتر شخصی متصل کنند که این ویژگی یکی از مهم‌ترین مزیت‌های گوشی مذکور بود. در واقع کاربران با اتصال گوشی به کامپیوتر می‌توانستند از برنامه‌ی Call Manager ویندوز استفاده کنند.

ویژگی پیشرفته‌ی شناسه‌ی تماس‌گیرنده، به کاربران Microsoft Cordless Phone System اجازه می‌داد پیام‌های شخصی برای تماس‌گیرندگان مختلف ایجاد و شماره‌های ناخواسته را مسدود کنند. علاوه‌براین قابلیت Caller ID Announce امکان شنیدن صدای تماس‌گیرنده را قبل از پاسخ دادن به تماس فراهم می‌کرد.

به‌نوشته‌ی Neowin، اولین گوشی مایکروسافت حتی از دستورات صوتی ساده پشتیبانی می‌کرد. به‌عنوان مثال با گفتن عبارت Call Dad، این محصول با مخاطبی که با نام Dad ذخیره شده بود، تماس می‌گرفت.

علاوه‌بر این دارندگان اولین گوشی مایکروسافت می‌توانستند از دستورات صوتی دیگر مثل return the call یا delete message استفاده کنند.

البته برای اتصال Microsoft Cordless Phone System به کامپیوتر و استفاده از همه‌ی قابلیت‌های این گوشی بی‌سیم، سیستم کاربران باید مشخصات زیر را برآورده می‌کرد:

مقالات مرتبط:
مایکروسافت یا ما آدم‌ها را نمی‌فهمد یا به ما اهمیتی نمی‌دهد
سهام مایکروسافت در دوران رهبری ساتیا نادلا تقریبا هزار درصد رشد کرده است
پردازنده‌ی پنتیوم ۹۰ یا جدید‌تر
سیستم‌عامل ویندوز ۹۵ یا ۹۸
پورت سریال
۱۶ مگابایت رم دردسترس (۳۲ مگابایت توصیه‌ی مایکروسافت)
۳۰ تا ۱۰۰ مگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی هارد دیسک
درایو CD-ROM
مانیتور با پشتیبانی از ۲۵۶ رنگ و کارت صدای ۱۶ بیتی سازگار با ویندوز با میکروفون و بلندگو یا هدفون
مایکروسافت اولین گوشی خود را سال ۱۹۹۸ با قیمت ۲۰۰ دلار عرضه کرد که در آن زمان برای تلفن بی‌سیم کمی زیاد به‌نظر می‌رسید. قیمت بالا درواقع باعث شد این محصول با استقبال زیادی مواجه نشود.

از طرف دیگر برای استفاده از همه‌ی ویژگی‌های اولین گوشی مایکروسافت، به رایانه‌ی شخصی همیشه فعال و برنامه‌ی Call Manager نیاز بود. ویژگی‌های این دستگاه مثل Caller ID، فرمان صوتی و سیستم پیام‌رسانی صوتی نیز بدون کامپیوتر قابل استفاده نبود.

اخبار موبایل در موبایلستان فایل

مطالب مرتبط